Jdi na obsah Jdi na menu
 

JAK ZABRÁNIT CHUTÍM A VLČÍMU HLADU

11. 11. 2016

12042638_567554916744970_38554345238816932_n.jpgUrčitě to znáte, nemáte čas se pořádně nasnídat, přes den jste stále v letu a pak večer po návratu domů máte takový hlad, že byste snědli pecen chleba,krajáč mléka, mámu, tátu i děvečku s jetelem... (kdyby se někdo divil, jak jsem na to přišla, tak je to citace z Otesánka) :-).
Nebo sníte oběd a máte naléhavou potřebu dát si ještě něco sladkého...
Jak těmto výkyvům zabránit?

1) Snažte se jíst pravidelně po 3 - 4 hodinách
2) Dbejte na vyvážený poměr živin, tj 50-55% sacharidů, 15-20% bílkovin a 25-30% tuků. Pokud máte např. v jídelníčku málo sacharidů, vyvolává to večerní chutě na sladké.
3) Pořádně snídejte a neodbývejte oběd, vyhnete se večernímu hladu.
4) Honí vás mlsná a stále chodíte něco uždibovat? Opět je na vině špatná skladba živin v jídelníčku.
5) Pokud víte, že budete muset být delší dobu bez pořádného jídla, mějte u sebe hrst oříšků (nesolených a nepražených), zkrotí pozdější nástup vlčího hladu.
6) Vyhněte se potravinám, po kterých budete mít brzy hlad. Je to např. pečivo z bílé mouky, ovocné džusy, slané pochutiny, fast food, alkohol, dětské cereálie a jídla obsahující glutaman sodný.
7) Nechte si vypracovat jídelníček na míru a budete mít jistotu, že jíte dostatečné množství kalorií a máte správně nastavené základní živiny.
Většina mých klientů vám potvrdí, že chutě na sladké a slané u nich zcela vymizely.