Jdi na obsah Jdi na menu
 

CO SE DĚJE S TĚLEM, KDYŽ DLOUHODOBĚ MÁLO JÍTE aneb JAK SI ZPOMALIT METABOLISMUS A PŘIVODIT ZDRAVOTNÍ PROBLÉMY

11. 11. 2016

12687824_549235855243543_3135841814763171813_n.jpgPokud jíte delší dobu méně, než vaše tělo nutně potřebuje (problém většiny mých klientek), dochází ke zpomalení spalování a ukládání zásob do tuků. Jak se to na těle projevuje?

1) Jakmile si tělo zvykne na nižší příjem potravy, dojde i k přizpůsobení hormonálních dějů a SNÍŽÍ SE FUNKCE ŽLÁZ.
2) Díky malému příjmu vlákniny se zpomalí práce střeva a vzniká zácpa a SNÍŽENÍ FUNKCE STŘEVA
3) Klesá vylučování vody ledvinami, moč je tmavší, v menším množství - SNÍŽENÍ FUNKCE LEDVIN.
4) Zvyšuje se koncentrace žluči a dochází ke změnám ve vylučování žaludeční kyseliny, to vede ke SNÍŽENÍ CHUTI K JÍDLU.
5) Objevuje se nechuť na potraviny s vyšším objemem a nižším množství kalorií (luštěniny, zelenina, ovoce a dochází k nevolnosti po stravě obsahující hodně vlákniny - SNÍŽENÍ CHUTI NA ZDRAVÉ POTRAVINY.
6) Dochází k omezení chuti na pití čisté vody - SNÍŽENÍ ŽÍZNĚ.
7) Objevuje se chuť na stimulanty - káva, koření, sůl - SNÍŽENÍ POZORNOSTI A ZVÝŠENÍ ÚNAVY RÁNO.
8) Zvyšuje se chuť na sladká a tučná jídla, omezí se chuť se hýbat - SNÍŽENÍ MOTIVACE K POHYBU A PORUCHA RELAXACE VEČER.
9) Omezí se obnova tkání a sníží se imunita - ZRYCHLÍ SE STÁRNUTÍ A SNÍŽÍ SE SCHOPNOST HOJENÍ A OPRAV.

Takže hladovět se určitě nevyplatí! Jak říkám svým klientům - ke štíhlosti je potřeba se projíst :-).